Respekt & Samarbete
Vi behandlar alla kollegor med respekt, omtanke och ett professionellt bemötande.
Vi bemöter alla kunder med respekt, tydlig kommunikation och ett serviceinriktat förhållningssätt.
Hundens Välmående i Centrum
Vi behandlar alla hundar med tålamod, respekt och stor omsorg – deras fysiska och psykiska hälsa kommer alltid i första hand.
Vi använder oss av mjuka, stressfria och etiska metoder vid hantering och behandling.
Vi har rätt att neka behandling om vi anser att den innebär en risk för hundens hälsa, exempelvis rakning av dubbelpälsade raser eller behandling av en sjuk/skadad hund.
Hundfrisören har rätt att avbryta en behandling om den innebär fara för hundens eller frisörens hälsa. Full avgift för bokad tjänst debiteras i sådant fall.
Avbokning & Tidsbokningar
Avbokning ska ske senast 24 timmar innan bokad tid – detta gäller både kund och hundfrisör.
Vid uteblivet besök eller sen avbokning debiteras kunden full avgift för den bokade behandlingen.
Undantag gäller endast vid akut sjukdom (meddelas så snart som möjligt) eller force majeure.
Ytterligare Riktlinjer
Vi arbetar enligt en hög hygienstandard – all utrustning och arbetsytor rengörs mellan varje kund.
Hundar som uppvisar stark stress, aggressivitet eller ohanterbart beteende kan avvisas från behandling efter professionell bedömning.
Kunder ansvarar för att lämna in hunden rastad, frisk och fri från ohyra.
Vid misstanke om smittsam sjukdom (t.ex. kennelhosta, diarré, hudproblem) har vi rätt att avboka eller neka behandling.
Följ oss på Instagram